יום חמישי, 18 באוגוסט 2016

טיפ - נטרל את היתוש


יתושים - לא מתים מהם אבל מאוד מציקים. טעות רווחת לומר יתושים, כי רק נקבות היתוש (יתושות) עוקצות כי נזקקות לדם חם לצורך רבייה והבאת עוד דור של מטרידנות לעולם. הזכרים שהם בעלי מידות גוף גדולות מאוד ביחס לנקבות (רגליים דקות וארוכות), הם גמלוניים ובניגוד לנקבות הזריזות קל לתפוס אותם. זכרו - הם מפרים את הנקבות שמביאות כל אחת לעולם אלפי יתושות.

התמזל מזלי שאני מאותם ברי מזל שדמם אינו 'טעים' במיוחד ליתושות - כי בנוכחות אדם נוסף לידי יעקצו אותו ועורי ישאר נקי מעקיצות. אבל הזמזום שלהם ליד האוזן מטריד כל אחד.

מה לא ניסינו עבור הילדים: קרמים דוחי יתושים (בעלי ריח לא נעים במיוחד גם לאדם). טבליות ומתקנים מפזרי ריח דוחה יתושים (וכימיקלים לא בריאים גם לאדם בנשימה). מתקן חשמלי המשדר בתדרים שאמורים להבריח יתושים (ועוזר כמו כוסות רוח למת). 'מחשמל יתושים' שאור אולטרה סגול אמור למשוך אותם אל האבדון (בעל אפקטיביות דלה. נראה שהאבולוציה פועלת לפיתוח זנים שאור אולטרה סגול לא מזיז להם).

אבל יש דרך פשוטה מאוד לנטרל יתושים. להרחיק אותם (את זמזומם ועקיצותיהם) באופן יעיל. ואני משתף אתכם כאן בטיפ בדוק זה, שיאפשר לכם שינה ערֵבה, שקטה וללא עקיצות. הציבו בחדר מאוורר המכוון לגופכם. תנועת האוויר העֵרה פוגמת ביכולת התעופה של היתוש. כלומר, בתנועת האוויר וערבולו שיוצר המאוורר - שום יתוש אינו יכול לעוף ולכוון עצמו לגופכם. מספיקה תנועת אוויר בעצמה הנמוכה ביותר של המאוורר.

ולמאוורר יש עוד יתרונות : הרחש המונוטוני של המאוורר עוזר הן למיסוך זמזומי היתושים, שעפים מחוץ לטווח 'מנהרת הרוח' והן  להירדמות מהירה.
ועל הדרך - עם מאוורר, אפשר לחסוך גם בהפעלת מזגן בלילה, לפחות להפחית את עצמתו.



ניטרול יתושים
המנעות ממריחת ונשימת דוחי יתושים (כימיקלים)
שינה ערבה
חיסכון באנרגיה


***


לזכרו של נחום (נחצֶ'ה) היימן שהלך לעולמו - סוס מעץ:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)