יום שישי, 26 באוגוסט 2016

שניצל זה לא סוליית נעלים






יש המכים בבשר השניצל עד זוב מיצים. מכים ומכים בפטיש עד שחזה העוף נראה כסולית נעל. וכשאוכלים דבר כזה, למי שקורא לזה אוכל, זה יבש ומחניק. לא פלא שנותנים את זה לילדים שוחה בטונות 'קטשופ' מסחרי - 50% סוכר לפחות, צבוע באדום, חומרים מלאכותיים ומעט ממה שנשאר מעגבניה.

אז בואו אמליץ לכם על דרך להכנת שניצלים שכולם ילקקו את האצבעות וגם ללא קטצ'ופ (שיבוש עברי של המילה catch up) או חרדל תעשייתי מזוייף. 
(מתכונים להכנת קטשאפ וחרדל ביתיים, בפעם אחרת).

אז מה הסוד להצלחת השניצל?

ראשית נוטלים רצועות חזה עוף  פרוסים (אפשר לבקש מהקצב). מסירים את השומן בקצותיו של הנתח ולא דופקים אותו בפטיש עץ (או כל אמצעי אחר) עד שיוצאת נשמתו. לא משטחים אותו בכלל.

הבחנתי שמרבית האנשים, קודם כל טובלים את רצועת החזה בביצה טרופה ואחר כך טובלים בפירורי לחם או מצה. 
(מצאתי שפירורי מצה טעימים מפירורי הלחם בשניצלים והרי רעיון מה לעשות עם המצות שנשארו מפסח. שוברים לחתיכות קטנות, מכניסים לשקית ניילון חזקה, מוציאים שארית האוויר מהשקית,
קושרים אותה ומועכים לפירורים קטנים עם מערוך).

אז לא. רוצים שניצל עסיסי שכולם ילקקו את האצבעות? הפכו את הסדר.
קודם כל לטבול בפירורים או בקמח, ואחר כך טבילה מהירה בביצה הטרופה משני הצדדים, והישר לשמן הרותח שבמחבת.

אופן הכנה

1. בצלחת אחת מניחים את נתחי חזה העוף (רצוי טריים. חזה קפוא ומופשר או כזה ששהה כמה ימים בקירור - יש לשטוף היטב במי ברז ולנער. שכבת הריר המצטברת על החזה במקרר לא נעימה למראה ולמגע ולא פעם היא מצע לחיידקים). אפשר להמליח קלות ולתבל, אבל אני לא עושה זאת ומיד תבינו מדוע.

2. לצלחת עמוקה או קערית שופכים פירורי לחם , פירורי מצה, או קמח מלא (לפי העדפת הטעם). מתבלים במעט מלח (בחיאת ברחמנות, זו הבריאות שלכם והילדים), אבקת שום (רצוי גבישי שום שאינם סופחים מים כאבקה), אבקת פלפל לבן, שחור או פפריקה. אפשר לתת לזה טאצ' עם תוספת תערובת גרוסה של עשבי תיבול איטלקית. באימא שלכם כמו שאומרים, על תוסיפו אבקת מרק תעשייתית - זה גם מלא מלח וגם כימיקלים. ערבבו היטב.

3. בצלחת עמוקה או קערית, טורפים 2-3 הביצים (בהתאם לכמות השניצלים). מתבלים רק בקמצוץ מלח. כי הרי תערובת הפירורים מתובלת.

4. מעבירים את נתחי חזה העוף (או ההודו למי שאוהב) אחד אחד לצלחת הפירורים. הופכים את הנתח משני צידיו בפירורים, טובלים בחטף בצלחת הביצים הטרופות משני הצדדים ומעבירים מיד בזהירות למחבת חמה, רצוי עם שמן עמוק שיכסה את כל השניצל. 

אין להתחיל בטיגון לפני שהשמן רותח (הגיע ל- 300 מעלות צלזיוס). 
בטיגון בשמן עמוק ורותח, נספחים פחות שומנים לשניצל!
והוא לא נדבק (כי אז נפגע הציפוי) והוא יוצא גם יותר קריספי וטעים.

5. לאחר שהשמן רתח (אפשר לדעת בטבילת קצה מזלג בביצה. אם השמן רותח ישמע מיד רעש תססס וטיפת הביצה תתקרש מיד), יש לטגן באש בינונית משני הצדדים עד שהציפוי של השניצל הופך למוזהב-חום. מוציאים מהמחבת ומניחים על גבי צלחת עם נייר סופג (מגבת נייר סופגת רגילה) - שכבות שכבות בקומות (נייר סופג, שניצלים, נייר סופג), לספיגת עודפי השמן.

הטריק לשניצל עסיסי: לא משטחים אותו. בהכנה טובלים קודם כל בפירורים או בקמח ואחר כך בביצה, ולא להיפך.


* הערה - השניצלים התעשייתיים רובם מבשר עוף טחון ולא מנתח חזה עוף שלם ואין אחריות שמדובר בכלל- 100% עוף, ובעצם גם לא למה שמכניסים יחד עם העוף הטחון. לכן, אם אתם אוהבים את הילדים שלכם, הכינו שניצלים ביתיים לבד. כפי שהינכם רואים זה לא מסובך. תוספת עבודה של עוד 5 דקות, כי במילא כך או כך אתם מטגנים. 

הרי שניצל עסיסי ולא סוליית נעליים מיובשת.

בתאבון





הערה: מי שרוצה להמנע מטיגון אפשר לאפות בחום בינוני (180 מעלות) בתבנית משומנת קלות (בתרסיס שמן) עד שהשניצלים מזהיבים. אבל אין מה לעשות, יוצא פחות טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)