יום שני, 29 באוגוסט 2016

סלט חסה - סלט לעצלנים ואפילו משמין






במו בכמעט כל ירק, תולים גם בחסה סגולות בריאותיות. האם אכן כך?

את הערכים התזונתיים של החסה תמצאו בקישור כאן.

כפי שהנכם רואים, לחסה יש כמה רכיבים הטובים לכאורה לבריאות. ויטמין A, פיטוסטרול כנגד כולסטרול גבוה בדם, אשלגן המיטיב עם יתר לחץ דם. 
 הערכים המוצגים בטבלאות בקישור למעלה הם ל- 100 גרם חסה. אבל אל תטעו. האם יש לכם מושג כמה שקי חסה יש לצרוך ביום כדי להגיע לרמה הדרושה לקבלת 'הפלאים הרפואיים' המיוחסים לה?

מכיוון שהאדם הממוצע איננו מעלה גרה, אפילו אכילת קערת חסה גדולה אינה תורמת הרבה ואינה מצדיקה את טקס הבריאות היומי של אכילת סלט חסה. האמת היא שהיתרון הבריאותי והדיאטטי בטל בשישים לעומת מה שמוסיפים לסלט החסה - מטבלים על בסיס שמן, מיונז, וסוכר. ומה עם הקרוטונים, האגוזים והזירעונים השמנים. קוביות הפטה וגבינה צהובה? על כן  האוכל מנת סלט חסה (ובמיוחד בבתי קפה ומסעדות) עשוי להכניס לגופו אפילו למעלה מ- 500 קלוריות. שזה המון לכל אחד ובמיוחד לאלה שכדי לרזות הצריכה היומית הדרושה היא כ- 1,000 - 1,500 קלוריות בלבד. 

וודאי תשאלו אז מדוע לא להסתפק ב- 3 מנות סלט חסה ביום כדיאטת הרזיה? התשובה פשוטה - תמותו ברעב מזה ואם תתמידו  לאורך זמן, אתם עשויים גם למות מזה.

מדוע רעבים? כי סלט חסה כזה איננו מאוזן. איננו מכיל את יחס הפחמימות/חלבונים/שומנים הדרוש לקיום תקין של התהליכים הביוכימיים בגוף. סלט כזה אינו מכיל גם הרכב כל חומצות האמיניות, הוויטמינים והמינרלים הנחוצים.

רבים משתמשים בחסה כממלאת נפח בסלט. אבל בנפח שבין העלים אין וויטמינים ומינרלים. אבל אותו ממלאים האוכלים בשומנים ובסוכרים שבמטבלים. אז היכן הבריאות?

סלט חסה הוא בעצם פתרון תזונתי גרוע לעצלנים.

   

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)