יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

לבן ויוגורט לכל החיים מגביע אחד



הלבן מכיל חיידקי מאכל שיכולים להחמיץ חלב ללבן. כך למעשה לבן הוא מחְמֶצֶת. לפיכך מגביע לבן אחד ניתן למחזר לבן מחלב כל החיים - על ידי ערבוב ביחס של 2 כפיות לבן לכוס אחת של חלב 3% רגיל מפוסטר (לא עמיד) ולהוסיף מעט מלח לפי הטעם. מכסים את הכוס בצלוחית קטנה ומשאירים במקום חמים בבית 24 שעות (אם החדר קר בחורף, אז ל- 48 שעות) ולאחר 3 שעות נוספות קירור במקרר - יש לכם לבן. בשמירת היחס הזה, מליטר חלב וגביע לבן אחד נקבל 6 גביעי לבן. מגביע לבן (200 מ"ל) אחד שהכנו, נייצר שוב שישה גביעים מליטר חלב, כך כל החיים אם תתמידו. פשוט מאכילים את החלב.

מה הרווח (נכון לעת כתיבת שורות אלו)? 


גביע לבן במחיר 1.13 ש"ח במקום 1.5 ש"ח לגביע לבן בחנות (37 אגורות חיסכון) במחזור ההכנה הראשון. אבל כאשר נמשיך ונשתמש בכל גביע שהכנו כמחמצת להכנת עוד מחזורי לבן מליטר חלב, העלות של גביע לבן תהייה לאחר מספר מחזורי הכנה כ-90 אגורות בלבד (חיסכון של 60 אגורות לגביע לבן)!

ואם משתמשים ביוגורט כמחמצת, החיסכון גדול עוד יותר, כי גביע יוגורט עולה לפחות פי -2 מגביע לבן. ובמקום לקנות גביעי יוגורט עם טעמים ביאמבה כסף - תוכלו להכין אותם בזיל הזול מהיוגורט הממוחזר שהכנתם - על ידי תוספת מעט אבקת קפה, תמצית רום, וניל או אבקת קינמון, ומעט סוכר או ממתיק (מספיק טעים ולא צריך להשתולל עם סוכר - לא בריא)! וליוגורט קינמון למשל, תוכלו להוסיף כמה קוביות תפוח עץ קטנות שחתכתם מראש והקפאתם בשקית ניילון בפריזר. או להוסיף באותו אופן קוביות אפרסק מוקפאות, או 2-3 תותים מרוסקים.

תעשו חשבון כמה תחסכו בחודש אם תכינו בעצמכם מוצרי חלב ומעדני חלב, ללא משמרים, מתחלבים ובטעם של בית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)