יום רביעי, 16 בנובמבר 2016

איגרת אישית לשר הבריאות ליצמן


לשר ליצמן הנכבד שלום רב.

ברצוני לסמוך את ידיך בכוונותיך הברוכות לסימון מוצרי מזון שאינם בריאים. אמנם העלאה משמעותית במיסוי מוצרים אלה הייתה יכולה להיות יעילה יותר, כי אין כמו הכבדת הכיס על כוח השכנוע של הציבור להימנע ממוצרי מזון מזיקים לבריאות. ומצד שני העלאת המיסוי על מוצרי מזון לא בריאים הייתה תורמת גם לקופת המדינה ומאפשרת הורדת המיסוי על מוצרי מזון בריאים, שאין כמוה לעידוד צריכת מוצרים אלה על ידי הציבור. אבל גם קידום שיטתך לסימון מובלט על האריזות של מוצרים לא בריאים הוא צעד חשוב,. הן בחינוך הציבור לתזונה נכונה ובריאה והן לחינוך מובילי תעשיית המזון להפסיק להזין אותנו בזבל - במוצרים עתירי נתרן, סוכר, שומן רווי וכימיקלים.

כמובן שצריך להטיל את 'הגזרות' על התעשיינים בהדרגה, כדי שיוכלו להתאים את תהליכי הייצור של מוצרי המזון התעשייתיים וכן להרגיל את החך של המכורים לסוכר ומלח - למשל הורדת ערכי הגבולות האדומים של רמת הסוכר, המלח, שומני הטראנס וכדומה בשלושה שלבים בציר הזמן (כפי שנעשה על ידי מדינות אחרות). 

ואם יקום לובי היסטרי של תעשייני מזון, אל תיפול רוחך. וכי מה? ירדו תעשייני המזון מהארץ יחד עם המפעלים שלהם? ועד שיפעל השכל בקדקודם, תמיד תוכל המדינה להוזיל זמנית את המיסוי על יבוא מוצרים בריאים מחו"ל. 
וכי הלובי הרעשני והמאיים בכלל מצביעים שלך?

אז בו ואומר זאת כאן קבל עם ועדה. אם תיישם את מדיניות הסימון (מוקדם ככל האפשר ועד למועד הבחירות הבאות) ותעגן את שיטת סימון המוצרים בחוק (שלא יבוטל הצו על ידי שר בריאות אחר בקואליציה אחרת) - אני אצביע עבורך ומפלגת אגודת ישראל בבחירות הבאות.

כן, כן. זה לא מן היד אל הפה. במילא אין לי כבר עבור מי להצביע (הברירה בידי בין נבלה לטרפה). ובמילא אף הרכב קואליציה אינו יכול לקדם חקיקה לכיוון הפרדת הדת מהמדינה, מבלי שתבוטל על ידי הקואליציה הבאה.
אז אם תקדם בחקיקה ותיישם את חוק סימון המוצרים הלא בריאים - ההצבעה שלי בבחירות הבאות היא בכיס שלך.

ואם גם, 
תקדם חקיקה של מיסוי דיפרנציאלי ומופחת למוצרי מזון בריאים
ותקדם חקיקה להסדרת ביטוח סיעודי לכולם, ותמנע "השלך זקן על ידי המדינה",
אני מבטיח לשכנע גם את הרבים (שמאסו בהנהגת המדינה ובגמגומים של האופוזיציה) להצביע בהמוניהם עבור מפלגתך.

על החתום
'קנקן'
(חילוני מוחלט).


לא במטבח שלי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)