יום חמישי, 3 בנובמבר 2016

ממולאים משודרגים בחמש דקות - עלי גפן ממולאים בנגיעות רוקפור וקשקבל


הסבתא הכורדית יכולה לעמוד ולמלא באורז 70 עלי גפן טריים שקנתה בעונה בשוק. לאורז היא תוסיף שמן, עגבנייה וגזר מרוסקים, בהרט ושאר מיני תבלין. והיא תקפל ותגלגל בסבלנות, תניח אותם בסיר לבישול על מצע פרוסות תפוחי אדמה ועגבניות (שלא ישרפו הממולאים). מעל הממולאים תניח צלחת שתשמור שלא יפתחו בבישול, תוסיף מים, שמן ולימון סחוט, ותבשל ותבשל עד שהמים יתאדו...

יכולתי לצרף כאן מתכון (יש הרבה כאלה באינטרנט), אבל למי יש זמן וסבלנות למילוי סיזיפי באורז? ועלי גפן טריים יש רק בעונה, ובשאר ימות השנה גם הסבתא תשתמש בעלי גפן משומרים בצנצנת שקונים במרכולים. 

והסבתא תישבע שרק עלי הגפן הממולאים שלה שהכינה מעלים טריים ושקנתה בשוק  הם הממולאים הטובים בעולם (ואולי היא באמת צודקת). ואם היא או השופטים במסטר שף ישמעו איך אני מכין כאלה בחמש דקות, יצקצקו בלשונם בביטול ובלעג. עלי גפן ממולאים משומרים ובישול רחמנא לצלן במיקרוגל - לא במחוזותינו. 

אבל אני לא בתחרות ואין לי זמן להכין מנת ממולאים בלו"ז של שעה וחצי במסטר שף. בסך הכל אני רוצה להגיש את מנת חמש הדקות שלי לאורחים. ושהאורחים לא ידעו שיצאו מקופסאות שימורים וכי שדרגתי אותם בהשקעה של חמש דקות. והם ירעיפו שבחים על שלא אכלו מעודם מנה טעימה מאוזנת בטעמים כזו של עלי גפן ממולאים. ואני אחייך מרוצה - כי אלה הם השופטים שלי.

הרי למענכם סוד אופן ההכנה של הממולאים המשודרגים שלי: 



מצטיידים בעלי גפן ממולאים משומרים מאחת החברות, לפי טעמכם. זה נשמע מזעזע לאכול דבר כזה מקופסאות שימורים, אבל חכו וראו איזה מחמאות תקצרו עליהם.

מוציאים את היחידות הממולאות מקופסת השימורים, מעבירים לצלחת הגשה לאירוח, ומסדרים בצורת פרח.




בעזרת מיני-פומפייה כמו זו שמרסקים גבינת פרמזן על פסטות, מגרדים על עלי הגפן הממולאים כ- 30 גרם גבינת רוקפור וכ- 10 גרם גבינת קשקבל. 
בין 'עלי הכותרת' שיוצרים ממולאי עלי הגפן, מסדרים רצועות צבעוניות דקות של פלפלים טריים. כפי שמוצג בתמונה הבאה:  



אם עלי הגפן הממולאים שהו במקרר, מחממים במיקרוגל בעצמה מקסימלית למשך 4-5 דקות. אם הוצאו מקופסת השימורים בטמפרטורת חדר, מחממים במיקרו למשך 2-3 דקות, ומגישים.

והרי התוצאה:



וכל האוכלים היללו ושיבחו, ולא סיפרתי להם שהמנה "המהוללת" יצאה מקופסת שימורים לפני דקות ספורות.

מגיעים אורחים בהתראה של רבע שעה. הרי זה פתרון בזק. 

תנסו. 
ובתיאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)