יום רביעי, 15 בנובמבר 2023

מלחמה יום 39 - התמודדות של פעוטה

לגמרי שיגרה. יש לציין שראש העיר והמועצה של העיר הגדולה ביותר בישראל, החולשת על כמעט מיליון תושבים, מתפקדת לעילא ולעילא בימי מלחמה אלו. בניגוד לתפקוד ממשלת חדלי האישים. בגן של קטינא שיגרת מלחמה שכמוה כמעט בעיתות שלום. בעת אזעקות, הילדים נכנסים ברוגע לממ"ד הנעים, המקושט ומאובזר, הגננות סופרות את הילדים הנכנסים והיוצאים, פן מישהו ישכח בשירותים או משהו כזה. וזה מזכיר לי את גן הפעוטות של הגננת שלי חנה בילדותי. ובזיכרוני נותרו פניו המבועתות של מנחם, שפרץ מתא השירותים כשמכנסיו ותחתוניו מופשלים, לשמע הרעם המתגלגל לאחר הבזק הברק.

היום ה- 39, החל כיום חורף. וקטינא התלבשה כהלכה לקראת הגן, מדגמנת במרפסת הבית עם מגפיים סטייל דוקטור מרטינס (חיקוי כמובן) שקטינא בחרה בעצמה בחנות מתוך המבחר. כבר יש לה דעה נחושה ומוחלטת מה מתאים לה בקניות.


מצויידת בקופסת בנטו ארוחת בוקר היומית בתיק הגן על גבה, מוכנה ליום "כיף" חדש בגן.


בתפריט:  מאפינס בריאות תוצרת בית, פרח גבינה צהובה, הכבשה - לחם עם חמאת בוטנים, למטה מימין חביתה ויוגורט במיכל הקטן עם המכסה הכחול. למעלה מימין ירקות חתוכים צבעוניים ולידם קוביות גבינה בולגרית. אוכמניות בתא העגול הקטן.

קטינא מאוד אוהבת וגאה לאכול מקופסאות הבנטו "שמאמא מכינה לה". אמרתי לבת שהיא יכולה להוציא לאור מדריך להכנה מהירה של בנטו-אים. הנה עוד שניים מהיומיים הקודמים (על חביתה גבינה צהובה וגבינה מלוחה -מנת החלבון שלה - אף פעם לא מוותרת):



כשחוזרת הבייתה לאחר הגן והצהרון (שמחה ומעט עייפה, כי עדיין לא התרגלה ללא מנוחת צהריים כפי שהיה בגן הקודם שלה. בכל זאת היא רק בת "שלוש ורבע" כפי שהיא אומרת) - מספרת שהיה כיף, ואיך לא כפי שתעדה אחת הגננות את קטינא וחברים:





בסוף השבוע האחרון התראנו עם משפחת הבת ביום שבת. קטינא שחקה עם סבתא בשני משחקי בנייה, שבה היו לה רעיונות למבנים שבהן שיכנה שתי בובות - ברבי שלגיה וברבי אלזה. והפיקה איתן כל מיני סיפורים והצגות לקהל שהיינו אנחנו, כל המשפחה.

לאחר הפסקת אוכל שבו אכלה בתאבון רב קציצות בקר ברוטב של סבתא עם אורז. סבתא נתנה לה מתנה - מזוודת מטבח מקסימה.


ולאחר ש"בישלה והכינה לנו" כל מיני דברים בעזרת הקיט ומפלסטלינה פליידו בכל מיני צבעים, קטינא החליטה שהיא מארגנת מסיבת יום הולדת. היא הכינה עוגות ועוגיות מפלסטלינה והושיבה על הספה את הברביות שלגיה ואלזה, שתי בובות מיני (הגדולה והקטנה) ואת הבובה של הילד המדבר דן. למי יש היום יום הולדת? שאלנו. למיני הגדולה, השיבה.

ואני השמעתי מחרוזת של שירי יום הולדת שהורדתי למחשב ביום ההולדת שנתיים שלה.  ורקענו ברגליים טרח טרח טרח ומחאנו כפיים אח אח אח וקטינא שמחה ורקדה, ואנחנו רקדנו איתה, כראוי למסיבת יום הולדת.

לאחר המסיבה, הגיע הזמן להירגע ב"סדנת הציור" עם סבא. עכשיו היא בתקופה שעברה מציור בצבעים לשרבוט בצבע אחד או בשני צבעים ניגודיים:




ולאחר יום מהנה, הגיע הזמן להפרד בחיבוקים מסבתא וסבא וללכת לישון. מחר צריך להתעורר בזמן לגן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)