יום שלישי, 6 בספטמבר 2016

ריכוך בשר - טבעי, מהיר וטעים עם קיווי



טיפ

הפוסט הקודם התייחס לפרי הקיווי ויתרונותיו. מסתבר שיש לו עוד שימוש מעניין וטעים. אותו אני מביא כאן כטיפ - ריכוך בשר באופן טבעי.

בקיווי יש אנזים המכונה אוקסינידין. מסתבר שרבים אינם יודעים שבשל כך אפשר לרכך איתו בשר. 

חוצים קיווי לחצי ברוחבו. ומורחים את החצאים  על הבשר. משאירים את הבשר שעתיים במקרר לפני הבישול.

או




מוסיפים מעל הבשר קוביות/חתיכות קיווי (ללא קליפה) וממתינים חצי שעה להתרככות הבשר בטמפרטורת החדר . אפשר ואפילו מומלץ לבשל או לצלות את הקיווי יחד עם הבשר.

בשימוש הקיווי לריכוך הבשר נקבל:

*  ריכוך טבעי
*  ריכוך מהיר
* בשר טעים יותר.


ועכשיו המדע שבטיפ:

הבשר העשוי ברובו מרקמת שריר שמתכווצת ומתקשחת לאחר מות החיה, לאחר שרקמת הבשר אינה מקבלת יותר אספקת חמצן, בשר טרי לאחר הקפאה מתקשח אפילו יותר. לפיכך הבשר עובר במפעלים תהליך ריכוך שנקרא ישון. 

הישון נעשה כתוצאה מפירוק תאי הבשר ושחרור אנזימים שעוזרים לרככו. אבל, התהליך הזה ארוך ועלול לעודד התפתחות של זיהומי חיידקים וגדילה של פטריות עובש ושמרים שמדיפים ריח רע הנספג בנתחי הבשר. 

כמו כן, בתהליך הישון הזה הבשר מאבד הרבה ממשקלו בשל אידוי נוזלים. בשר כזה משנה גם את צבעו (והוא כבר לא אדום אדום כפי שבפרסומת). בשר כזה עשוי גם להתכסות בשכבות ריריות של מיקרואורגניזמים, שחובה להסיר ולשטוף לפני השיווק או השימוש בבית, אם הבשר נשמר זמן מה במקרר לפני השימוש.

כדי לזרז את הישון, בתעשית הבשר משתמשים בחמישה אנזימים תעשייתיים בטוחים לשימוש המופקים מצמחים כמו האננס והפפיה ומפטריות וחיידקים.

בפוסט זה קיבלתם בעצם רעיון לישון (ריכוך) מהיר וטבעי על ידי האנזים אוקסינידין של הקיווי.

גם מהיר
גם טבעי
וגם טעים יותר.

מעולה גם לשימוש לריכוך נוסף של בשר שכבר קניתם מיושן!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)