יום שישי, 16 בספטמבר 2016

חריף לא אש


כבר הקדשנו פוסט על החריף (שבעצם אינו טעם אלא כוויה בעצבים שבפה) ועל המכורים לחריף אש. אבל לאלו שאינם  מזוכיסטים של חריף, מספר טיפים כיצד לטפל בפלפלים חריפים כדי ליהנות מחריף מעודן:

1. להוסיף בבישול פלפלים חריפים שלמים ולא פגומים בקליפתם רק כעשרים דקות לפני תום הבישול, כדי שלא יתבקעו ויתפזרו הגרעינים שהם חריף אש. בגמר הבישול להרחיק את הפלפלים מהתבשיל.

2. לחתוך את ראש הפלפלים עם בגרעינים והעוקץ ולהרחיקו. חותכים את הפלפלים  חתך אחד לאורכם, שוטפים בזרם מים את שארית הגרעינים ובעזרת סכין חדה מרחיקים את הגידים (עורקים). בדרך כלל יש שני גידי אורך בולטים שצבעם בהיר יותר. בגרעינים ובגידים מתרכז החריף אש. לשטוף הפלפלים במים זורמים בסיום  הטיפול.



את הפלפלים ללא הגרעינים והגידים אפשר לאכול חיים (כעת בלי החריף אש), לטגן כמות שהם או למלא (למשל בבשר טחון), או לחתוך לפרוסות ולהוסיפם לתבשילים ולמאפים.

3. זהירות - טפלו בפלפלים החריפים רק עם כפפות לטקס. החריף שנשאר בידיים קטלני לאנשים שעורם רגיש לקפסאין שבפלפל החריף. ושפשוף העיניים ונגיעה בריריות העיניים היא בלתי נסבלת ומכאיבה לכולם למשך זמן רב.

לידיעה!

1. מגע חריף אש בפה, בעור ובריריות העיניים אינו נמהל על ידי מים, כי הקפסאין אינו מסיס במים. למעשה שתיית מים מחריפה את תחושת הצריבה וגדילה את שטח הצריבה בפה ובגרון. גם שטיפת הידיים שבאו במגע עם הקפסאין במים ובסבון אינה מרחיקה והצריבה בעור או במגע עם ריריות העיניים נמשכת זמן רב.

2. אז מה עושים? 

להקלת החריף בפה אפשר לגרגר עם חלב 3% שומן ולירוק. כנ"ל מועילה גם שטיפת הפה עם משקה אלכוהולי. 

את הידיים לשפשף היטב עם פרוסת לימון ולשטוף בברז.



אלו פתרונות חירום חלקיים בלבד. ולכן כדאי להימנע מראש בטיפול בפלפלים להרחקת חריפות האש, כפי שתואר למעלה, וכמובן לטפל בפלפלים רק עם כפפות לאטקס.

הצלת תבשילים עם עודף חריפות:

הוספת כמה כפות חלב, יוגורט או שמנת לתבשיל. הוספתם תמהל ותעדן את החריפות. גם הוספת שמן לתבשיל תקטין את החריפות בשל מסיסות מולקולות הקפסאין בשמן. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)