יום שישי, 2 בספטמבר 2016

חרם מזונות 'מהונדסים גנטית' על ידי לא מביני דבר


הפוסט הזה קשור לפוסט מאתמול שעסק בשמן הקנולה, שרבים הפיצו דיבתו רעה, בין השאר כי הוא תוצר הנדסה גנטית. אבל רבים אינם מבדילים בין הנדסה גנטית להכלאות גנטיות שעושים בחקלאות מזה מאות שנים. זן צמח הלפתית התרבותי שמזרעיו מפיקים את שמן הקנולה פותח על ידי מדענים קנדיים על ידי הכלאות בין זני הבר. אז מה להנדסה גנטית לבין שיטות חקלאיות המיושמות באוכל שאתם אוכלים מזה עידן ועידנים? עדיין לא מובן? אסביר מיד.



בעוד שבמדינות העולם השלישי ילדים מתים מרעב, במדינות אירופה ובישראל מתקיימת היסטריה משוועת של מפונקים שבעי כרס מפחד מזונות מהונדסים גנטית. הסטטיסטיקה מראה שבאירופה כ- 50% מהצרכנים מפחדים ומחרימים מזונות, אלא אם הם מסומנים בלוגו הזה (לא הונדס גנטית):



גם בישראל גבר הלחץ לסמן מוצרים מהונדסים גנטית, אבל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עמד בתוקף נגד חקיקה כזו. למרות כל הנאמר עליו כיום, לפחות אפשר לומר לזכותו שהוא לא נכנע ללחץ של תנועות אנשים בורים וחסרי הבנה. אנשים המוסתים על ידי תנועות מסיונריות שמוטב לו היו מתעסקים בחלאות האנושיות האמיתיות.

אנשים רבים מתים מפחד למשמע צמד המילים 'הנדסה גנטית'. אבל בתור אחד המומחה בשיטות ההנדסה גנטית ושעסק בה למעלה משני עשורים, אני אומר חד וחלק - הפחד הזה מבוסס על כלום. אנשים  פשוט מפחדים ממה שאינם מבינים ומחרושת שמועות של כאלה שמעמידים פנים שהם מומחים. ואולי הגיע הזמן לחדש כמה כתבות שכתבתי בנושא הזה בעבר, ולפרסם אותם בבלוג חשיבה חופשית פלוס. צפו לכך בקרוב.

ובינתיים כאן בקיצור - 'הנדסה גנטית' של צמחים ובעלי חיים עושים כבר מאות ואלפי שנים בעזרת הכלאות חקלאיות קונבנציונליות. גם הפודל והצ'וואווה הם תוצר הכלאות גנטיות והדמיון שלהם לזאב נראה מיקרי לחלוטין. ההבדל הוא שהטכנולוגיה החדישה והבטוחה של ההנדסה הגנטית כיום - עושה במספר שבועות את מה שלוקח שנים רבות לעשות בשיטות הכלאות זנים הקונבנציונלית בחקלאות, ביעילות גבוהה מאות מונים ממנה, ובאופן מבוקר ממנה. הרי בשתי השיטות מעבירים גנים לקבלת זנים עמידים, טעימים וטובים ביותר של ירקות ופירות. אז ממה נובע הפחד?






ממה אנשים כל כך מפחדים? מחוסר הבנה מוחלט בטכנולוגיה?
וכבר אפילו שמעתי על אנשים המאמינים 'שיבשת אטלנטיק' האבודה נחרבה כי תושביה עסקו בהנדסה גנטית, אולי בשל כך נחרבה גם סדום ?...




האם טבעונים יאכלו סטייק בשר אמיתי כאשר ייצרו כזה בקרוב בהנדסה גנטית תאית, ללא שחיטת חיה אחת? 
יש לי הרגשה שיאכלו גם יאכלו, מטעם הגעגועים ללחמנית המבורגר עסיסית. ואני לא אחראי לריר הנוטף כעת למקרא הדברים אצל הטבעונים.

סופ"ש נעים

שלכם 
קנקן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)