יום חמישי, 22 בספטמבר 2016

סליחות שאינן באמת סליחות


חודש אלול הוא חודש הסליחות. 

כל אלה שמבקשים סליחה בסגנון " אם פגעתי בך אני מבקש סליחה". מדוע בקשת סליחה עם ההתניה הזו? פגעת או שלא פגעת? אם לא פגעת לא היית מבקש סליחה ואם פגעת, בקש סליחה אמיתית.

"אם פגעתי אני מצטער על כך". ככה מבקשים סליחה פוליטיקאים שההד הציבורי מאלצם להתנצל. זו הרי לא התנצלות מהלב. זו אינה התנצלות בכלל.

ומה אמורה לעזאזל להיות ההתנצלות מהסוג הזה:
"זה לא בסדר מה שאמרתי אבל אני לא מתחרט על תוכן דברי"
או 
"אני מתנצל על מה שאמרתי לך, על מה שעשית לי" שזה אומר, אני מתנצל אבל אתה היית ראשון...

גבירותיי ורבותיי, אם זו ההתנצלות שלכם מוטב שלא תאמרו אותה בכלל. כי אף אחד אינו מאמין בכנות שבהתנצלות מסוג זה. ומי שחובש כיפה על ראשו - גם אלוהיו אינו מאמין לבקשת סליחה כזו, גם אם 'מעמיד הפנים' יתפלל בלהט ויצום ביום הכיפורים. כי  על פי דת היהודית הפגיעה של אדם לחברו חמורה שבעתיים מפגיעה של בין אדם למקום.

מי שפגע בי ומתנצל "אם פגעתי בך" - אני לא מתכוון ולא יכול לסלוח לו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)