יום חמישי, 8 בספטמבר 2016

הצלחה בראיון עבודה - עשה ואל תעשה


להצליח בראיון עבודה זה לא פשוט. רבים אינם מבינים שלפני המקצועיות שם המשחק הוא מה שהמרואין משדר (מבלי משים על פי רוב ) - שפת גוף. אנשים לומדים כיצד לכתוב קורות חיים למטרות קבלה לעבודה, ולמרות זאת לרבים יש עדיין מה ללמוד. על כך אקדיש פוסט נפרד, כאחד שברר וקיבל אנשים לעבודה שנים רבות.

שפת גוף מסגירה הרבה מאוד. למעשה שפת גוף הופכת אנשים לשקופים. בראיונות עבודה שערכתי, הדקה הראשונה של הראיון היתה מכרעת בהחלטה שלא לקבל לעבודה. בין היתר בשל  שפת הגוף. הייתי ממשיך בראיון לעוד מספר דקות רק לשם הנימוס. אני חושב שרבים היו משפרים את סיכויי קבלה לעבודה, לו היו עוברים קורס הדרכה בשפת גוף וקורס הבעה אסרטיבית. זה טוב כמובן גם אחר כך להצלחה בעבודה עצמה, כאשר מדובר בתקשורת בין אנשים.

אבל אם את/אתה רוצים להתקבל לעבודה - לעולם אל תופיעו לראיון העבודה כך:



או כך (אם לא שמתם לב - צבע הציפורניים שחור):




וגם לא כך כמובן:



ואם התקבלת כך לעבודה, אל תתפלאי אחר כך שהכתובת הייתה על הקיר.

* אל תופיעו מדיפים ריח בושם עז כאילו שפכתם על עצמכם בקבוק בושם שלם. חישבו איך זה מתפרש.

לעולם אל תשבו כך בראיון:




* אל תשבו קפואים, תיק על הברכיים, וגם לא ידיים מתחת לשולחן.




ידיים תמיד על השולחן




* גוף נוטה מעט קדימה לכיוון המראיין ומבט ישיר לעיניים משדרים אסרטיביות.



* המרואין נשאל שאלה ובתשובה מסיט עיניו הצידה, למטה או למעלה (אפילו לשניה):




או ככה:




זה סימן שהמרואין אינו דובר אמת. או בואו אהיה מנומס ואגיד - המרואין אינו מדייק בתשובה.

* אחת השאלות הנפוצות ששואלים מרואין היא מדוע עזב את העבודה הקודמת. כמובן על תספרו איך דפקו אתכם בעבודה הקודמת או על מגרעות המקום והאנשים. גם אל תנסו לעורר רחמים בשום אופן.

* ידוע כי הסיכויים לקבלה לעבודה גבוהים יותר למי שעדיין עובד במקום העבודה הקודם. טעות עושים אלו שמתפטרים, יושבים בבית כדי להרגע ולקבל דמי אבטלה, ורק אחר כך מתחילים לחפש עבודה.
אחת השאלות הראשונות ששואלים מרואין, כמה זמן הוא מחפש עבודה ומדוע לא מצא עד כה עבודה.

* שאלה נפוצה נוספת: "מהן נקודות התורפה/חסרונות/מגרעות שלך"? התכוננו היטב לשאלה הזו. אין אדם מושלם ואין אדם ללא חסרונות. אם אין לך חסרונות בתשובה,  אין את/ה מהימנים, או בעלי ביקורת עצמית.



תמיד החלטתי לקבל או לא לקבל אנשים לעבודה, בעיקר (80%) על סמך ההתרשמות מדקת הראיון הראשונה. ואף פעם לא טעיתי. אלו שלא קיבלתי, חיפשו הרבה מאוד זמן עבודה. ולא משום שאין להם נתונים מקצועיים. אלא בשל מה שהם משדרים או לא משדרים. הן בדיבור והופעה והן בשפת גוף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)