יום שני, 15 באוגוסט 2016

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקות?





היום אני עומד לעבור בדיקות דם ושתן תקופתיות. רבים לא מבצעים בדיקות כאלה מסיבות שונות. חלק מעצלות גרידא וחלק ניכר בשל חשש מהבדיקות. פחות מדקירת המחט ויותר מחשש תוצאות הבדיקות. שאולי יתגלה משהו לא טוב... כאילו אם לא ידעו, המחלה לא קיימת ומתפתחת. וכשסימניה הקליניים יתגלו, כבר אי אפשר יהיה למנוע אותה, או שיהיה כבר מאוחר מדי. 

את אלה שנמנעים מבדיקות בשל סיבה זו - צריך לקחת לביקור קצר במוסד סיעודי, בו מרותקים אנשים בשנות הארבעים ואפילו השלושים, כשהם כלואים בגופם - משותקים, עיוורים, אילמים, מחוברים 24/7 לבלון חמצן ומבינים הכול. סובלים סבל לא יתואר למשך שנים, מייחלים כל רגע למותם. 
אינני רוצה להטיף, כל אחד אדון לגופו וגורלו. אשאיר את ההטפה לרופא/ת המשפחה.



לא לפני כל בדיקה צריך לצום. יש לשאול את הרופא או האחות האם יש צורך בצום.

כמה זמן יש לצום לפני הבדיקות?

לבדיקת סוכר בדם יש לצום 8 שעות לפחות לפני לקיחת הדם. אבל רבים אינם יודעים שלבדיקות שומנים בדם (כולסטרול, טריגליצרידים וכדומה) יש צורך בצום של 12 שעות לפחות. צום קצר יותר עשוי לתת תוצאות חיוביות מדומות וחבל ליטול סטטינים מיותרים בשל כך.

המלצות נוספות

יש להרבות בשתית מים. במיעוט שתיה עשויות להתקבל תוצאות מעבדה גבוליות ואפילו תוצאות חיוביות מדומות. יש לשתות מים בלבד. 

לאנשים בעלי ורידים עדינים או ורידים שקועים מומלץ לשתות לפני הבדיקה קפה שחור (בוץ) ללא חלב וללא סוכר. נא להיזהר עם ממתיקים מלאכותיים. כי רבים מהם, אפילו בסכרין של חברות מסויימות, ישנה תוספת של דקסטרוזה. דקסטרוזה זה סוכר! נא לבדוק בתוויות הממתיקים. 
הקפאין שבקפה השחור יתרום להבלטת הורידים ויעזור למנוע חפירות ארכיאולוגיות למציאת וריד.


The Strumbellas - Spirits

  https://www.youtube.com/watch?v=2GKS2j8ng9M


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)