יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

בדיקות - בזכות הזון?



חזרו תוצאות הבדיקות הרפואיות שלי. יצאו תקינות, אבל ברשותכם אני רוצה להתייחס לערכי השומנים בדם:


כולסטרול כללי ............... 144 מ"ג/דצ"ל      (ערך רצוי - קטן מ 200)
כולסטרול טוב (HDL)ט.... 46   מ"ג/דצ"ל      (ערך רצוי - גדול מ 40)  
כולסטרול רע (LDL)ר ....  64   מ"ג/דצ"ל      (ערך רצוי - קטן  מ 100) 
יחס בין כולסטרול טוב/רע...3.1                     (אידיאלי)


לא כך היה תמיד. בצעירותי היו לי ערכים גבוליים של כולסטרול שמתאימים לנטייה משפחתית. כפי שעינכם רואות, כעת רמת הכולסטרול היא מעולה פלוס פלוס, והיא כך מאז שעברתי לאכול בשיטה הזון (THE ZONE) המאוזנת. 
בשיטה זו בכל ארוחה עיקרית, ארוחת ביניים ובכל נשנוש, נשמר 'יחס הזהב' בין פחמימות, חלבונים ושומנים. לא סופרים קלוריות! מדריך מפורט כאן.





בארוחות עיקריות אני אוכל פעם בשבוע בשר בקר (בשביל הברזל החיוני), שלוש פעמים בשבוע בשר עוף, ושלוש פעמים בשבוע ארוחה צמחונית/חלבית.
אני אוכל רק בשר רזה. אף פעם לא סבלתי טעם בשר שמן. כנראה הגוף מרגיש מה לא טוב לו. 3-5 פעמים בשנה אני חוטא (בחגים) בכבד קצוץ האהוב עלי. הרבה כולסטרול השוכן בחלקים הפנימיים, אבל לפחות יש בו הרבה ברזל.

גבינות בדרך כלל עד 5% שומן (אבל לעיתים חוטא עם גבינות שמנות יותר בעיקר כשהן טעימות). אוכל 3-6 ביצים לשבוע. ממעיט בשומן מהחי ומרבה בשמן חד-חד בלתי רווי מהצומח (שמן קנולה  או שמן זית בלבד). כמובן מעדיף ירקות טריים על מבושלים.

אני ממעיט בשוקולד ורק עם 70% מוצקי קקאו (ללא תוספת סוכר), מתנזר ממתקים למיניהם. לחמים, פסטה, פתיתים (ואפילו בורגול), עוגות ועוגיות - רק מקמח מלא וללא תוספת סוכר. אורז מלא בלבד. בטטה עדיפה על תפוח אדמה (במידה). שותה מים או מים מוגזים בלבד. אחת לשבוע בערך כוס יין יבש.

בצעירותי (החל מילדות) סבלתי מהתקפי מיגרנה תכופים עם בחילות נוראיות (שנמשכו בין יום וחצי ליומיים) - המיגרנות פסקו לחלוטין בגיל 33, עם המעבר לתזונת הזון.

סבלתי בצעירותי מצרבות, מצצתי טבלית טאמס כל שעה שעתיים. הצרבות נעלמו עם המעבר לתזונת הזון.

מאז המעבר לזון, נעלמה גם העייפות שהייתה תוקפת אותי לאחר ארוחות דשנות.


ערכי ויטמין B12 שלי בדם  pmol/L 508 (ערכים תקינים 181- 672)
ערכי הברזל בדם 92 מיקרוגרם לדציליטר   (ערכים תקינים 60 - 160)

וזה ללא תוספים (כימיקלים שלא מהטבע)!
מי שלוקח תוספות ברזל והויטמין - B12 , יודע שהספיגה שלהם מהמעי לדם שלא מהמזון בעייתית מאוד. ברזל כתוסף עשוי לגרום גם לעצירות.


גבירותי ורבותי, דיאטות קיצוניות מן השטן הן, ולא נועדו לגנטיקה ולביוכימיה של האדם. בשם הבריאות - לא דיאטות קיצוניות כמו טבעונות ולא פליאו מהצד השני של המתרס. לא דיאטת גלוטן (למי שאינו חולה צליאק). לא דיאטת אטקינס, לא דיאטת מיצים, ולא שטויות אופנתיות כמו דיאטת 17 הימים. פשוט לאכול נכון מהכל ומאוזן - זה הסוד. כך נברא האדם, לא אוכל עשב כפרה ולא טורף כאריה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)