יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

ביצה לא מבושלת כראוי רעה לבריאות!


ראיתי בתכניות הבישול כמו מסטר שף וסכיני השף טרנד להשתמש בביצים חיות כתוספת מעל המנה המבושלת. בדור הסבתא היו אוכלים מה שכונה 'ביצה רכה' שאותה היו מגישים כך:


ורבים נוהגים לאכול ביציה (ביצית עין) חצי מטוגנת (נאה):



לידיעה - ביצים נאות מהוות סכנה לבריאות!

יש לכך שתי סיבות:

א. רבות מהביצים המשווקות בישראל מכילות בתוכן חיידקי סלמונלה. הביצים הן בית גידול טוב לחיידקים ונגיפים. את הנגיפים לחיסונים כנגד שפעת וכנגד מגיפות אחרות - מגדלים בתוך ביצי תרנגולת. כעת מובן מדוע שואלים את המחוסן האם הוא אלרגי לביצים.
רק בישול, טיגון או אפיה כהלכה של הביצים (עד שלא נותרות שום שאריות נוזליות) הורג את חיידקי הסלמונלה או חיידקים ונגיפים אחרים השוכנים בהנאה בביצי המאכל שלנו.

ב. חלבון הביצה  מכיל מספר חלבונים שונים וביניהם את החלבון אווידין (Avidin). חלבון האווידין של ביצה שאינה מבושלת כהלכה נקשר במעיים בחוזקה לביוטין (ויטמין B7), ובכך מונע את ספיגת הוויטמין החיוני הזה מהמעי לדם ואל תאי הגוף. הביוטין הוא מרכיב חיוני במבנה אנזימים המבצעים את חילוף החומרים (מטבוליזם) הביוכימי בתאי גופנו. התפקוד המזיק של חלבון האווידין נפגע בבישול.
.
חוסר בביוטין עשוי לגרום לאנמיה,  להיפוגליקמיה (רמה נמוכה של סוכר בדם), לעייפות, לפריחה, לעור יבש, לציפורניים שבירות, לשיער דליל ושביר ולנשירתו. 

מחסור ממושך בביוטין עשוי לגרום לבעיות נוירולוגיות, כמו דיכאון וכאבי שרירים. מחסור חמור עשוי להופיע אצל אנשים אשר צורכים חלבון ביצה נא בכמויות גדולות ולאורך זמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)