יום רביעי, 5 באוקטובר 2016

מונה הכניסות של בלוגר - אגדה אורבנית?


על הכתיבה בפלטפורמה של בלוגר (בלוגספוט) אני יכול להפליג ולתאר עשרות יתרונות העולים על פלטפורמות בלוגים אחרות. החל מאינסוף אפשרויות עיצוב של הבלוג, רמת אבטחה גבוהה מפני פריצות, קלות העריכה, מערכת תגובות ללא הגבלת תווים שמאפשרת למגיב להעלות בה גם תמונות וסרטונים, וכן אפשרות לערוך את התגובה בכל עת (למגיב יש 100% שליטה על התגובות שלו - למעשה הן רכושו ולא של בעל הבלוג). וכן, אני יכול להפליג בעוד כהנה וכהנה תכונות אוטומטיזציה ומידע סטטיסטי זמין נרחב, שאליו אפשר לצרף סטטיסטיקה עוד יותר מתקדמת של גוגל אנליטיקס. וכל התכונות האלו ורבות אחרות בחינם. ללא תשלום חודשי/שנתי כלשהו. אבל לא זו הסיבה לפרסום הפוסט הזה.

אני רוצה להתייחס לאגדה האורבנית שמפיצים 'יודעי דבר' על החיסרון כביכול של פלטפורמת בלוגר. רבים חושבים, וגם העלו את זה כאן בתגובות, שמונה הכניסות הישירות לבלוג מזייף. משום שהוא מונה לכאורה גם כניסות של בעל הבלוג עצמו. אז לכל המקטרגים (שהנה חושבים שמצאו חסרון אחד בבלוגר), הרי העובדות לאשורן:







פשוט מאוד, בלוגר שאינו רוצה שהכניסות שלו ימנו במונה - צריך בסך הכל לסמן V במשבצת ' אל תעקוב אחרי הצפיות שלי בבלוג זה'. 


עריכה

לאור התגובה למטה של עדה, ערכתי בדיקה נוספת. בצירופים מסוימים של סוג הדפדפן וההגדרות, יתכן מצב שלמרות הפעולה לעיל, המונה יספור כניסות של בעל הבלוג.

כדי להבטיח מניה אחידה של כניסות בכל קונסטלציה של הגדרות מחשב ודפדפן - מצאתי פתרון - שימוש במונה כניסות צד שלישי. ההתקנה שלו פשוטה ואתאר את השלבים באמצעות תמונות התקנה.

1. נכנסים לאתר כאן.  ויפתח המסך הבא:



ממלאים כתובת מייל במסגרת הראשונה (למי שאינו אוהב למסור כתובת מייל, יש פתרון שאקדיש לו פוסט נפרד). 

במסגרת השנייה ' Reset counter to' מעתיקים את מספר הכניסות שמצביע המונה של בלוגר. מכאן תמשיך המניה במונה החדש.

כעת בוחרים בעיצוב הרצוי של המונה על ידי סימון אחד הכפתורים שמתחת 'Select counter style'. ברירת המחדל הוא המונה המצוי כרגע בבלוג זה.

לבסוף לוחצים על הכפתור הירוק 'Click to get your free counter code'

את הקוד המתקבל יש להעתיק על ידי בחירת הטקסט ושימוש במקשים Control C.

2.  נכנסים ללוח העריכה בבלוג ל'פריסה':




3. בוחרים 'הוסף גאדג'ט' (בצד ימין או שמאל לטקסט הראשי בבלוג, בהתאם למיקום הרצוי). יפתח תפריט של גאג'טים - אנחנו מעוניינים בגאדג'ט HTML/JavaScript u ובוחרים בו בלחיצת העכבר:




4. תיפתח מסגרת כפי שמוצג בתמונה הבאה. לתוכה נעתיק את הקוד שקיבלנו בסעיף 1, על ידי לחיצה בצירוף המקשים Control V. ממלאים את הכותרת הרצויה - כאן 'הביקור שלך'. או כל כותרת אחרת כיד הדמיון.
לא לשכוח לשמור בכפתור הכתום:


























5. כעת יש לגרור את הגדג'ט בעזרת העכבר למקום הרצוי בשולי הבלוג. בבלוג הזה המונה בגאדג'ט 'הכניסה שלך' מוקם כגאדג'ט השלישי, מתחת לחפש בבלוג זה:



ושוב, לא לשכוח לשמור את דף הפריסה!!!

בדקתי את המונה הזה בכניסות ממחשבים ומסמרטפונים שונים - כל כניסה נקראת פעם אחת וכניסות חוזרות של בעל הבלוג אינן נספרות. בבדיקה - לא נספרו גם כניסות חוזרות מאותה כתובת IP

אני מקווה ששמתי קץ לאגדה האורבנית הרווחת שבבלוגר אין אפשרות למניית כניסות מדויקת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)