יום שישי, 11 בנובמבר 2016

זרעי מלחמת אחים אמריקאית ב' ?


כאשר דונלד טראמפ הכריז לקראת סיום מערכת הבחירות שלא יקבל את תוצאותיה אם לא יבחר, גנזתי פוסט שכותרתו "האם נזרעו זרעי מלחמת האזרחים האמריקאית הבאה"?

אז הוא נבחר. ויגידו כולם שכלב נובח אינו נושך. שאמריקה חזקה ותדע להתמודד עם נשיא כזה. שמה שרואים מכאן לא רואים משם. שיועציו, הסנט והקונגרס ימתנו אותו... 
יתכן שכך. אתמול בפגישה הראשונה שלו עם אובמה שפת גופו דמתה לכלב מכווץ.

אבל למרות שהילרי קלינטון זכתה במחצית קולות העם (לא ראיתי את התוצאות הרשמיות - אך יתכן שלפי שיטת הבחירות הישראלית היא קיבלה את רוב קולות המצביעים), למרות שהיא קיבלה את ההפסד, את כללי שיטת הדמוקרטיה האמריקאית - נראה שמחצית העם לא!

האמריקאים ידועים בתור שמתאחדים סביב הנשיא לאחר שנבחר, אבל הפעם נשמעים קולות אחרים - הפגנות המונים כנגד הנבחר. אז יש שיאמרו שההפגנות/מהומות ירגעו לאחר שירגעו מההלם. ובינתיים כוחות הביטחון האמריקאים מתמודדים כנגד המהומות הספונטניות בצפירת צופרי מכוניות המשטרה (שיטה מוזרה להשתקה!) ולא נדרשים עדיין להפעיל כוח בעוד הנשיא המכהן עדיין אובמה. ויתכן שכך יהיה -  שירגעו הרוחות. שהעם האמריקאי ירגע מהלם תוצאות הבחירות. כך אומר לי ההיגיון. אבל לא יכול להתעלם מתחושות אחרות, שגם להן יש היגיון - בבחירות האלה נתגלו שתי אמריקות. ולזה מצטרפת מן תחושה פנימית שהמהומות וההפגנות כרגע הן רק יריית פתיחה למשהו הרבה יותר גדול. 

אמנם קיים גורם טכני המונע למלחמת אזרחים ממש, והוא העדר רצף טריטוריאלי - כפי שאנחנו מכירים מסכסוך אחר (חוסר רצף טריטוריאלי בין עזה לגדה). אך האם יתכן שהנבואה של באבה וואנגה עומדת בכל זאת להתגשם? 

כתבתי על הנבואה הזו בפוסט בבלוג חשיבה חופשית כאן. והפוסט הזה, כפי שנראה בשולי הבלוג, ממוקם ברשימת עשרת הפוסטים הנקראים מכל הזמנים. הזקנה העיוורת חזתה שהנשיא האמריקאי ה-44 יהיה שחור. וחלקה השני של הנבואה - שהוא יהיה הנשיא האמריקאי האחרון. 

הנבואה הזו כלשונה נשמעת די מופרכת. אבל האם יתכן שמדובר בקץ אמריקה הישנה? אם לא מלחמת אחים ממש - אזי פילוג העם האמריקאי? אולי צעדים לקראת שינוי שיטת הבחירות האמריקאית? או אפילו תחילת תהליך פירוק המשטר הפדרלי העכשווי והיפרדות למדינות עצמאיות...?

בל נשכח שהאמריקאים כבר התנסו במלחמת אחים אחת בהיסטוריה שלהם. 
האם יתכן שפוטין נשיא רוסיה, (שתמך בבחירת טראמפ ויש האומרים שאפילו עזר לבחירתו) ראה משהו שאנחנו לא ראינו?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נא להגיב כאן (הדיון יסגר 14 יום לאחר הפרסום)